از جذاب ترین اکسسوری مردانه چه میدانید

از جذاب ترین اکسسوری مردانه چه میدانید

دستمال جیبی مردانه یا اکسسوری پوشت همان اکسسوری تزئینی است که علیرغم جذابیت و زیبایی آن بسیار به آن کم توجهی شده است. ممکن است قابل باور نباشد اما مردان خوش استایل حرفه ای بیش از ساعت و عطر به آن اهمیت میدهند. چرا که میدانند استفاده از آن جا و مکان نمیشناسد. پس هنر آناست که تا زدن و استفاده از آن را یاد بگیرید.

  

دکمه های سرآستین و پوشت جز اکسسوری هایی هستند که تکمیل کننده ی تیپ و استایل آقایان به شمار می روند. دکمه های سرآستین، دکمه های تزئینی هستند که برای بستن دو سر آستین های مردانه استفاده می شوند. یک طرف دکمه سرآستین به اندازه جای دکمه است و بخش دیگر آن بزرگ تر است که معمولا نگین یا طرحی بر روی آن است که به عنوان طرف تزئینی به حساب می آید. این دو بخش به وسیله یک میله یا زنجیر به یکدیگر متصل می شوند. دکمه سر آستین یک اکسسوری است که جز اکسسوری های بسیار کوچک به حساب می آید که بیشتر در استایل رسمی از آقایان از آن استفاده می کنند.

دکمه سرآستین اکسسوری است که تاثیر زیادی در ظاهر کت و شلوار و پیراهن میگذارد.

منبع: یک اکسسوری کاربردی برای آقایان خوش تیپ


 دستمال جیب خود را با رنگی نزدیک به کت و شلوار انتخاب کنید و توجه کنید که آن را به صورت کلاسیک و ساده تا بزنید.

هم چنین می‌توانید از پوشتی داخل جیب خود استفاده کنید که دارای طرح دایره‌ای سفید بر روی خود داشته باشد .

آقایان اگر می خواهند در این مراسم ها از کت و شلوارهای خاکستری و مشکی استفاده کنند یکی از گزینه ها برای انتخاب ، دستمال جیب تک‌رنگ مناسب برای کت خاکستری و مشکی شما است.

اما اگر این استایل بسیار زیبا را بخواهید فوق العاده تر و جذاب تر کنید می توانید از پوشت هایی استفاده کنید که دارای طرح های قرمز بر روی خود هستند. این پوشت ترکیب بی‌نظیری با کت سرمه‌ای ایجاد می‌شود.

اما بسیاری از آقایان همیشه فکر می کنند پوشت های سفید را می توانند در هر موقعیتی استفاده کنند اما باید بگویم که این جور نیست و شما باید این را بدانید که استفاده از پوشت سفید در مواقع رسمی توصیه می‌شود، اگر دستمال جیب سفید شما حاشیه رنگی دارد برای ست کردن با کت محل کارتان هم کاملا ایده‌آل خواهد بود.

چگونه پوشت را با کراوات، کت و پیراهن ست کنیم ؟

اکسسوری ها، تفاوتی شیک تر :

آقایان باید همیشه این را بدانند که اکسسوری ها فقط یک قطعه اضافه برای لباس های شما نیستند. بلکه آقایان برای رسیدن به یک استایل جذاب و مناسب باید از اکسسوری ها استفاده کنیم.

کراوات ساده با پوشت طرح دار 

آقایان برای ترکیب لباس های خود باید همیشه به درجات رسمی بودن و غیررسمی بودن توجه کنند. به بافت های لباس های خود نیز باید توجه کنید. برای مثال شما می توانید یک کت فاستونی را با یک کراوات بافت و یک پوشت ابریشمی ست کنید و ببینید که این ترکیب چقدر زیبا است.

شما برای ست کردن کراوات ساده خود با پوشت طرح دار باید توجه کنید که پیراهن خود را ساده ترین انتخاب کنید که رنگ پیراهن شما بهتر است سفید ، شیری و یا آبی روشن باشد زیرا این رنگ ها با هر نوع کراوات و پوشتی هماهنگی دارد.

رنگ کراوات شما در اینجا نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و بعد از انتخاب رنگ کراوات شما باید پوشت خود را انتخاب کنید که باید حتما رنگ کراوات شما متضاد رنگ کراوات شما باشد یا با کراوات شما باید هارمونی داشته باشد. اما به هیچ عنوان نباید هم رنگ با کراوات شما باشد.

منبع:نحوه ست کردن پوشت با کراوات، کت و پیراهن

 


ست کردن پوشت با کراوات الزامی است ؟

شاید پوشت و کراوات هم مانند کیف و کفش بنظر برسند . اما خیر اینگونه نیست . اگر سوالی برای شما پیش آمده مبنی بر اینکه آیا پوشت باید با کراوات ست باشد باید بگویم که خیر نیازی نیست که این دو با هم ست باشند . زیرا وظیفه آن ها متفاوت است . پوشت به عنوان یک اکسسوری وظیفه دارد هارمونی را در استایل شما ایجاد کرده و به تعادل برساند . پوشت میتواند با ایجاد هماهنگی و ریتم در تمام قسمت های لباس شما ایجاد کند و باعث چرخش نگاه در استایل شما بشود . هم چنین با ایجاد کنتراست متضاد یا رنگی نیز به استایل شما تعادل ببخشد . در هر صورت پیشنهاد ما این است که اگر میخواهید قدرت رقابت دیگران را در استایل رسمی کاهش دهید خوب است که از پوشت و کراوات ست یا حتی مشابه استفاده نکنید .

پوشت و طرح و نقش آن و حتی نحوه تا زدن آن اثر بسیاری زیادی بر روی استایل شما دارد . پس لازم است که تمامی قوانین در مورد پوشت را بدانید و به آن ها عمل کنید .

اکسسوری ها فقط جنبه زیبایی ندارند و در استایل شما اضافه محسوب نمیشوند . بلکه شکل نهایی استایل شما را خلق میکنند و شما باید با کمک آن ها ظاهری یکسان و هماهنگ و بدون نقص برای خود بسازید . به عنوان مثال یک کت و سرمه ای را در نظر بگیرید به همراه یک پیراهن راه راه آبی کمرنگ !

حال تصور کنید برای ترکیب ظاهری و اکسسوری ها چه طرح و رنگی مناسب است ؟

پیشنهاد ما یک کراوات زرد آبی و یک پوشت زرد آفتابی است . زمانی که میخواهید لباس های خود را با یکدیگر ست کنید . باید میزان رسمی و غیر رسمی بودن آن را اندازه بگیرید .


به یاد داشته باشید که انتخاب پیراهن مردانه اول انتخاب کت و شلوار مرحله دوم و به ترتیب انتخاب کراوات و پوشت چهارمین عنصری است که رنگ آن با رنگ کراوات باید در تضاد باشد اما هارمونیک باشد .

اما آنچه مه در انتخاب پوشت بسیار مهم است طرح کت است . طرح کت هرچه ساده تر باشد قدرت انتخاب شما در پسندیدن پوشت های طرح دار بالاتر خواهد رفت . و برعکس

قانون انتخاب طرح معکوس بین کت و پوشت در پیراهن هم صادق است . وقتی پیراهن رنگی یا طرحدار است خوب است یک پوشت ساده در تناژ رنگی انتخاب کنید . همینطور اگر قرار است در یک میهمانی از کتی ساده و سرمه یا خاکستری استفاده کنید . با دست و دلبازی میتوانید دستمال جیبی رنگی و طرح دار شلوغ با کت وشلواری هم سطح را انتخاب کنید . کت و شلوار با رنگ خنثی اینجا اهمیت خود را نشان میدهد . و قدرت ترکیب پذیری خود را به نمایش میگذارد .

منبع: پوشت: جذاب و مردانه

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.