SpaceX می خواهد برخی از ماهواره های اینترنتی را به زمین نزدیک تر کند تا فضاهای فضا را کاهش دهد

SpaceX بازنویسی ابتکاری ماهواره ای Starlink خود را در حال حاضر امیدوار است که برخی از فضاپیما خود را در ارتفاع پایین تر از آنچه که در ابتدا برنامه ریزی شده بود انجام دهد. SpaceX در یک پرونده جدید به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) از سازمان می خواهد که مجوز خود را تغییر دهد، به طوری که بیش از 1500 ماهواره Starlink می تواند در ارتفاع 600 کیلومتری از اصلی شرکت درخواست شود.  


SpaceX معتقد است که این تغییر محیط فضایی را به خطر می اندازد، زیرا زمانی که کمترین میزان سوخت را دریافت می کنند یا قادر به کارکرد درست در مدار نمی شوند، می توان آنها را از بین برد. این بروزرسانی همچنین می تواند رفتار غیر منتظر دو ماهواره آزمایش SpaceX را برای Starlink توضیح دهد که در مدارهای پایین تر از حد انتظار است.


SPACEX معتقد است که این محیط تغییر محیط باعث ایجاد بیشتر فضای بیشتری می شود

در ماه مارس، FCC مجوز SpaceX را برای مرحله اول ابتکاری بلند پرواز Starlink خود تصویب کرد - برنامه بلند مدت این شرکت برای راه اندازی نزدیک به 12،000 ماهواره به مدار به پرتاب اینترنت به زمین است. در ابتدا، SpaceX از FCC برای اجازه راه اندازی 4،425 ماهواره به مدارهای بین 1110 تا 1325 کیلومتر درخواست داد. اما با این تسلیح جدید، SpaceX درخواست می کند که 1584 از آن ماهواره ها، که قرار بود در 1110 کیلومتر کار کنند، مجاز به کار در 550 کیلومتر بودند.


SpaceX می گوید که انتقال ماهواره ها به کم ارتفاع، بدین معنی است که می تواند بیشتر با کار کمتر انجام شود. در ابتدا، این شرکت اعلام کرد 1600 ماهواره برای کار در ارتفاع 1110 کیلومتر نیاز دارد، اما حرکت آنها پایین تر است، یعنی این شرکت می تواند همان نتایج را با 16 فضاپیما کمتری به دست آورد. و در ارتفاع پایین تر از آنکه آنها در فضا انجام شود، آسان است که این ماهواره ها را دور بریزند. در این ارتفاع ذرات از جو زمین فضاپیما را سریعتر بمباران می کنند، آنها را از مدار خارج می کنند و آنها را به سوی سیاره می رساند. و در راه پایین، آنها در جو سوختند.



یکی از ماهواره های آزمایش SpaceX برای Starlink که در ماه فوریه عرضه شد. تصویر: YouTube / SpaceX

اطمینان از اینکه این فضاپیما به موقع از مدار خارج می شود، به دلیل تعداد زیادی وسیله نقلیه ای که SpaceX می خواهد به مدار هدایت کند، حیاتی است. ستاره ای که اندازه Starlink می تواند به شدت افزایش تعداد ماهواره های عملیاتی در فضا را افزایش دهد و خطر برخورد در فضا را افزایش دهد. یک مطالعه اخیر NASA استدلال کرده است که 99 درصد از این ماهواره ها باید از راه اندازی، ظرف پنج سال از راه اندازی، اطمینان حاصل شود، و یا خطر برخورد با ماهواره ها به شدت افزایش می یابد.


در حالت تعویض ماهواره معمولا نیاز به آوردن وسیله نقلیه به ارتفاع کافی پایین با رانندگان وجود دارد که ذرات هوا و گرانشی زمین، پروب را به ارمغان می آورد تا به آن سوزان شود. در حال حاضر، با استفاده از این نرم افزار جدید، SpaceX مجبور نیست که از 1،584 ماهواره خود برای از بین بردن آنها استفاده کند. جو در 550 کیلومتری باید ظرف چند سال کار را انجام دهد. این نیز مفید است در مورد فضاپیما در مدار نتواند. ماهواره هایی که در ارتفاع های بلند می افتد، می توانند به فرسایش فضاهای غیر عملیاتی تبدیل شوند که مدت زمان طولانی در مدار قرار می گیرند. در ارتفاعات پایین تر، آنها هنوز هم می توانند شکست بخورند، و جو هنوز هم به موقع آنها را فرو ریختن.


NEW FILING همچنین می تواند رفتار دو نفر از تست های اسپیککس را بیان کند

و این ممکن است با FCC طولانی باشد، که نگرانی ها مربوط به اینکه چگونه این ماهواره ها قابل اعتماد هستند و اگر در زمان دچار دچار اختلال شوند، ابراز نگرانی کرد. در حقیقت، هنگامی که FCC اعلامی Starlink را تصویب کرد، آژانس گفت: "برنامه SpaceX براساس برنامه رفع اشکالات فعلی مداری خود دچار زودگذر خواهد شد. با این حال، SpaceX هر گونه شرایطی را دریافت کرد که شرکت قادر به یک برنامه به روز شده را ارائه می دهد برای اینکه چطور ماهواره های خود را به موقع دور دور.


ثبت جدید همچنین ممکن است شرح دو ماهواره آزمایش SpaceX را در حال حاضر در مدار توضیح دهد. در ماه فوریه، SpaceX موفق به راه اندازی یک ماهواره تست شده شد - TinTin A و B - به منظور آزمایش تکنولوژی مورد نیاز برای تلاش از اینترنت. با این حال، ماهواره ها به فوریت های نهایی خود در فضا نرسیدهند. هدف این بود که ماهواره ها را در ارتفاع 511 کیلومتری قرار دهیم و هنگامی که تمام سیستم های وسایل نقلیه بررسی شد، SpaceX به این ترتیب این ارتفاع را به ارتفاع 1،125 کیلومتر با موتورهای دارای ماهواره افزایش داد، عملیاتی که برای تکمیل تقریبا نیم از سال می میرند این شرکت جزئیات این برنامه ها را در نامه ای به FCC از تاریخ 1 فوریه 2018، سه هفته قبل از راه اندازی، تکمیل کرد



این گراف که توسط Jonathan McDowell تهیه شده با استفاده از داده ها از Space_Track.org نشان می دهد که ارتفاعات TinTin A (قرمز)، TinTin B (آبی) و ماهواره PAZ (سبز)، که با ماهواره های آزمایش StarLink راه نشان داده می شود. به غیر از برخی از مانورهای جزئی، ماهواره ها به میزان قابل توجهی به همان اندازه که در ابتدا برنامه ریزی شده بودند افزایش یافت. تصویر: جاناتان مکدول

طبق گفته فضایی، ماهواره ها هرگز از 500 کیلومتر فاصله نگرفتند

Track.org، یک سایت که از اطلاعات مربوط به ردیابی ماهواره ای ارائه شده توسط وزارت دفاع است. به گفته Jonathan McDowell، یک استروفی فیزیکدان در دانشگاه هاروارد که فضاپیما را در مدار دنبال می کند، نقشه ای از موقعیت مکانی دوتایی در طول زمان نشان می دهد که ماهواره ها به طور طبیعی در مدارهای خود کمتر می شوند - به احتمال زیاد به علت ذراتی از اتمسفر زمین است. در ماه ژوئن و ژوئیه، TinTin B موجب افزایش اندکی از مدار خود شد، و این نشان می دهد که یک سوخت کوچک از موتورهای برقی آن. TinTin A به سختی منتقل شده است، به جز برای پشت سر گذاشتن کوچک در 17 اکتبر. این امر منجر به گمانه زنی از یک شکست احتمالی شد که نخستین بار توسط گزارش فضایی اینتل گزارش شد و SpaceX به این سایت گفت که ماهواره ها "به مدار منطقی خود منتقل شده، با ایستگاه های زمینی ارتباط برقرار می کنند، همچنان با ایستگاه های زمینی ارتباط برقرار می کنند و در عملیات باقی می مانند امروزه "در FCC امروز، SpaceX می گوید که تصمیم گرفته است که مدار را براساس آنچه که از TinTin A و B در عمق پایین شناخته شده است، تغییر دهد. "عملیات در ارتفاع پایین ارائه چندین ویژگی جذاب هم در حین عملیات اسمی و هم در شرایط غیر برنامه ریزی شده،" SpaceX در ضمیمه نوشت. این شرکت می گوید این طراحی طراحی فضاپیما را ساده کرده و زمان تاخیر در سیگنال ها را تا 15 میلی ثانیه کاهش می دهد که «تقریبا تمام کاربران به طور تقریبا غیر قابل چشم پوشی هستند»، طبق گفته SpaceX. SPACEX اعلان می کند که برخی از آنها به پایین ترین مدار می رسند اما SpaceX اذعان می کند که مدارهای پایین تر از مدار زمین اند. از آنجا که جو در این ارتفاع کمی متراکم تر است، همچنین به این معنی است که فضاپیما باید به سختی کار کند تا بتواند در مدار حرکت کند و به زود به زمین برسد. همچنین سطح زمین را که هر ماهواره می تواند در یک نقطه معینی در زمان برآورده شود، کاهش می دهد، بنابراین SpaceX باید تغییر کند که چگونه فضاپیما سیگنال های آنها را ارسال می کند. FCC هنوز درخواست درخواست SpaceX را تایید می کند، اما کمیسیون ماه نوامبر ماه ماه را اعلام کرده است، بنابراین احتمال دارد که این حرکت به زودی صورت گیرد. در عین حال، SpaceX می گوید قصد دارد نخستین سری ماهواره های Starlink خود را در سال 2019 راه اندازی کند. در شرایط مجوز FCC خود، SpaceX باید حداقل نیمی از 4،425 ماهواره خود را (به طور بالقوه 4،409) در عرض شش سال به ارمغان بیاورد صورت فلکی کامل به استفاده. در ماه اکتبر، رویترز گزارش داد که Elon Musk، مدیر عامل شرکت SpaceX، تغییراتی را در مدیریت Starlink انجام داده است تا سریع تر با مهلت برنامه برنامه ریزی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.