آیا شما قهوه را دوست دارید یا عاشقش هستید؟ ژن های شما ممکن است سرزنش کنند

یک فنجان قهوه بخشی از روزهای صبح برای میلیون ها نفر در سراسر جهان است. و با گذشت زمان از بین رفتن نور روز، با استفاده از الگوهای خواب ما، تعداد زیادی از مردم در ایالات متحده ممکن است برای یک فنجان اضافی یا دو به قدرت از طریق خواب آلودگی برسند. (پیدا کنید که آیا در یکی از بهترین قهوه شهرهای ایالات متحده زندگی می کنید)
  
اما برای برخی از روح محروم از خواب، یک فنجان قهوه پاسخ هرگز نیست. مهم نیست که روش تحویل، حتی مقدار کمی از کافئین ممکن است این افراد را تحریک کند یا آنها را در تمام شب نگه دارد. چرا اینطور است که کافئین مردم را به نحوی به طرز چشمگیری متفاوت می کند؟ پاسخ، بخشی، در جنبه های شما قرار دارد.

مریلین کورنلیس، یک محقق کافئین در دانشگاه شمال غرب آمریکا در شیکاگو، ایلینوی، می گوید: "آنچه که ما پیدا می کنیم این است که ما عوامل ژنتیکی درون خودمان که به ما کمک می کنند تنظیم کافئین مصرف کنیم کمک می کند." "این جالب است که چگونه تاثیر ژنتیک ما بر آن تاثیر می گذارد."

 
کافین 101
تقریبا 90 درصد از جمعیت ایالات متحده، حداقل یک نوشیدنی کافئین دار هر روزه دارند. در مورد شیمی کافئین، چگونگی افزایش هشیاری و تمرکز و نحوه مصرف کافئین قادر به ایجاد بیش از حد از مواد مخدر است.
مصرف کنندگان قهوه منظم، سطوح تحمل به کافئین در طول زمان را توسعه می دهند که فقط می توان با کاهش فنجان روزانه آن را تغییر داد. اما اگر قهوه را از بین ببرید زیرا باعث اضطراب، بی خوابی و یا تهوع شما می شود، ممکن است به علت تغییرات مانند یک نوکلئوتید تک در DNA شما - A، G، C و T از الفبای ژنتیکی باشد.

تنظیم واکنش ها
این همه با چگونگی بدن شما با کافئین شناور در اطراف سیستم شما آغاز می شود. این کار متابولیسم شما است و وقتی که به کافئین می آید، فقط دو ژن بیشتر از این کار را انجام می دهند. CYP1A2 یک آنزیم کبدی تولید می کند که تقریبا 95 درصد کل کافئین مصرف می کند. AHR مقدار آنزیم تولیدی شما را کنترل می کند. با هم، این ژن ها کنترل چگونگی مصرف کافئین در جریان خون شما و مدت زمان طولانی را کنترل می کند.


اخبار علمی، تصاویر و فیلم ها را به همراه پیشنهادات ویژه دریافت کنید.


ایمیل خود را وارد کنید
 
با ثبت نام برای این ایمیل، شما موافقت با اخبار، پیشنهادات و اطلاعات از همکاران ملی Geographic و همکاران ما. برای دیدن سیاست حفظ حریم خصوصی ما اینجا کلیک کنید. لینک های لغو اشتراک آسان در هر ایمیل ارائه می شود.

کورنلیس می گوید: "برای کسی که یک نوع ژنتیکی است که منجر به کاهش متابولیسم کافئین می شود، احتمال بیشتری نسبت به افرادی که دارای ژنتیکی است که به افزایش متابولیسم کافئین منجر می شود کمتر قهوه مصرف می کند."

امروزه
داستان های پرطرفدار

دیده بان حیوانات مراقبت
فیل ها در حال تکامل هستند تا خود را از دست بدهند

علم و فناوری
استخر گلدان گلدان در حال حرکت است و هیچ کس نمی داند چرا

مجله
سربازان جنگ جهانی اول، هنرهای زیر زمینی را در ترانشه ها ایجاد کردند.
به عبارت دیگر، اگر شما یک متابولیسم سریع هستید و یا اگر سیگار کشیدید که متابولیسم را افزایش می دهد، کافئین به اندازه کافی بلند نخواهد ماند تا عمیقا بر روی محرک های مغز شما تأثیر بگذارد، بنابراین ممکن است برای یک فنجان دیگر برسید. اما اگر کمتر از آنزیم کافئین زاپینگ تولید کنید، بیشتر مواد شیمیایی در بدن شما به مدت طولانی به گردش می رسند، به این معنی که می تواند به مدت طولانی شما را تحت تاثیر قرار دهد. (آیا قهوه واقعا برای شما مناسب است؟ در اینجا علم است.)

تنظیم نگرش
یک مجموعه کاملا متفاوت از ژن ها در مورد اینکه چگونه کافئین بر فعالیت مغز و پاداش مراکز، و همچنین سایر عوارض جانبی مانند اضطراب، بی خوابی و ناراحتی معده تاثیر می گذارد، متاثر شده است.

آدنوزین یکی از مجرمان پس از خواب آلودگی صبحگاهی و سقوط بعد از ناهار است، فعالیت عصبی را مختل می کند و باعث آزاد شدن بسیاری از مواد حساس در مغز، از جمله دوپامین می شود. اما هنگامی که کافئین در جریان خون شما جریان دارد، به راحتی جای آدنوزین را در گیرنده های مغز و جاهای دیگر بدن خود می گیرد و موجب خواب آلودگی می شود.

بیان کننده گیرنده های آدنوزین توسط یک ژن شناخته شده به نام ADORA2A تنظیم می شود، و مطالعات متعدد به انواع موجود در این ژن اشاره می کند که واکنش شما نسبت به کافئین است. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که بعضی افراد حتی پس از خوردن صبحانه در روز، بیخوابی را تجربه می کنند. همچنین مشخص شده است که نقش در اضطراب را بازی می کند. یک مطالعه سال 2008 نشان می دهد که حداقل 150 میلی گرم در روز و یا حدود کافئین به اندازه آنچه که در کاپوچینو استارباکس می باشد، می تواند موجب اضطراب ناخوشایند در افراد با نوع خاصی از ژن یکی دیگر از مطالعات، تغییرات در گیرنده های آدنوزین با اختلال هراس در بعضی افراد را شامل می شود.


فقط 15 درصد از تلخ قهوه از کافئین است و 85 درصد دیگر از پالت های دیگر تلخ است.
دانیل رید، مرکز مونل
به همین دلیل است که برخی از افراد ممکن است از قهوه اجتناب کنند، زیرا آنها با عوارض جانبی منفی ارتباط دارند، به عنوان یک مطالعه در این بررسی در آوریل در بررسی Pharmacological.

Astrid Nehlig، یک پژوهشگر کافئین با موسسه تحقیقات بهداشت و تحقیقات فرانسه و نویسنده گزارش ماه آوریل می نویسد: مصرف کافئین به طور گسترده ای به عنوان عملکرد هر دو کشور و فردی متفاوت است. "این تنوع ممکن است تا حدی با این واقعیت ارتباط داشته باشد که برخی افراد
عوارض جانبی مانند اضطراب، تاکی کاردی و عصبانیت پس از مصرف کافئین. "تغییرات در ژن گیرنده دوپامین DRD2 همچنین ممکن است بر تقوا یا نگرانی قهوه تاثیر بگذارد. کورنلیس همچنین نشان داد که ژن ABCG2، که در حمل و نقل ترکیبات در سراسر مانع خون مغزی دخیل است، ممکن است بر میزان کافئین به سیستم عصبی مرکزی شما تاثیر بگذارد. بیدار شدن و حس کردن قهوه از نظر کافئین، قهوه به طور خاص می تواند یک نوشابه قطبی باشد زیرا طعم و بوی آن، یکی دیگر از عواملی است که تحت تاثیر ژن های ما هستند. در یک مطالعه در مرکز مونل در فیلادلفیا، طعم و بوی دانشمند دانیل رید به فعالیت ژن هایی که شناخته شده درگیر در درک طعم تلخ در یک گروه از مصرف کنندگان قهوه نگاه کرد. هنگامی که کافئین مایع خام را به طعم داده می شود، افرادی که روزانه قهوه بیشتری مصرف می کنند، نمونه های طعم را به عنوان تلخ تر نسبت به افرادی که کمتر غذا می خورند، ارزیابی می کنند. هنگامی که گروه رید به ژن های گیرنده تلطار مربوطه نگاه می کردند، آنها آن ژن ها را در افرادی که دارای قهوه با حجم زیاد بودند، فعال تر می کردند. اما دیگر شرکت کنندگان در مطالعه به طور کامل فاقد این نوع ژن نبودند تا قادر به تلخی کافئین باشند. آیا این به این معنی است که از افراد انتظار می رود قهوه را بیشتر دوست داشته باشند؟ رید می گوید: "تنها 15 درصد تلخ قهوه از کافئین است و 85 درصد دیگر از پالت های تلخ دیگر است." "بسیاری از گیرنده های تلخ مختلف وجود دارد، اما در قهوه نیز تلخ های مختلف وجود دارد. بنابراین، شما باید به ژنتیک بر اساس قهوه قهوه نیز نگاه کنید، زیرا هر قهوه متفاوت است. "کافئین همچنین ممکن است بر مسیرهای حسی افراد تاثیر بگذارد، به طوری که ما هنوز به طور کامل درک نمی کنیم، نکات رید . این ترکیب نه تنها به سطح سلول های گیرنده متصل می شود بلکه می تواند به سلول وارد شود، جایی که تأثیر مداوم آن روشن نیست. رید افزود: "اگر شما بسیار حساس به تلخ هستید، اما ممکن است بیشتر تمایل به درک تلخی قهوه داشته باشید، ممکن است هنوز هم از طریق تهویه یا اثرات دارویی کافئین آن را دوست داشته باشید. "یا شاید شما فقط یکی از آن افرادی هستید که تمایل زیادی به مواد غذایی دارد که اجازه می دهد تا در همان لحظه تلخ و لذت را نگه دارید."
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.